Tuesday, September 05, 2017

Kitazawa Hachiman Shrine Festival 2017





















Hi, everyone! I dedicated a japanese traditional dance to the god of the Kitazawa Hachiman Shrine at the festival. I performed it for 15 minutes that was longer than it has been. Thank you for coming to the festival! How do you like my performance? Weren't you sleepy? I did the program, 'Cha Ondo' for the first time in ten years. So I was nervous, but I concentrated on the basic performance. And I decided my costume. The colors was purple, green, red. It was the first time that I styled the purple kimono with the green obi. I was inspired by the colors of Guuci by Alessandro Michele and kate spade new york. Their wonderful colors are so modern. The song means awakening of love of courtesan in Edo period. It is used a metaphor of items for a tea ceremony. Ten years ago, it used to be so hard to learned the forms, so I couldn't understand the meaning of it. Now I understand, and I am looking forward to know more consideration about it after ten years. After me, very pretty the dance by shrine maidens and the play of Tsugaru-jamisen. And Shimockey was walking! He was born from Shimokitazawa and a famous character!

今年も、北澤八幡さまの例大祭で奉納舞を舞わせていただきました。みなさま、お忙しい中お越し頂きとても嬉しかったです。ありがとうございました。今までよりも少し長めで15分も舞わせていただきましたが、いかがでしたでしょうか?眠くなりませんでしたか? 今回の演目の地唄「茶音頭」は10年ぶりでしたのでプレッシャーもありましたが、舞の基本の体の使い方に意識を集中することにしました。衣装は、紫、緑、赤の組み合わせでいくことに決めました。実は、この着物にこの帯を合わせたのは初めてなんです。GUCCIのアレッサンドロ・ミケーレの色使いに似ていてお気に入りです。ケイト・スペードでもこのような強い配色をモダンにアレンジしたコーディネイトを見かけますので、今回のコーディネイトの参考にしました。 「茶音頭」の歌詞では、恋する花魁の女心をお茶の道具やお茶に関することを掛けて唄ったものです。10年前に初めて舞った時は振りを覚えるので精一杯だったのを思い出します。あれから10年、やっと意味が分かるようになってきて、さらに10年後は、どんな気持ちになるのか楽しみです。 私の後は、可愛い巫女舞やかっこいい津軽三味線など素敵な舞台を拝見しました。それからシモッキーも来ていましたよ。

7 comments:

  1. Beautiful event and lovely pics!
    Kisses, Paola.
    Expressyourself

    ReplyDelete
  2. Wonderful photos, dear friend. I love your kimono and fan!

    ReplyDelete
  3. Festival looks anazing! Love your kimono color match💚

    ReplyDelete
  4. Beautiful photos, Akiko! You look so pretty in this kimono! I am sure your performance was great!

    ReplyDelete
  5. This is really nice event, you look wonderful in this kimono my dear :-)

    ReplyDelete
  6. wow you look absolutely beautiful! And see you next month ^_^




    http://www.thequinoxfashion.com

    ReplyDelete
  7. Everyone, thanks a lot!!!
    I will perform again next year!

    akiko

    ReplyDelete